معرفی انواع لوله آبرسانی کشاورزی

لوله آبرسانی کشاورزی با توجه به نوع کاربرد آن انواع مختلفی دارد. شناخت انواع لوله ها و استفاده صحیح از آن می تواند مشکل انتقال آب به زمین های کشاورزی را حل کند. در کشور ایران که دچار کمبود منابع آبی است استفاده از تجهیزات مناسب و روش های عملی می تواند میزان بهره وری در کشت و صنعت را افزایش دهد.

لوله آبرسانی کشاورزی از جنس های متنوع تولید می شود. شما با توجه به سطح زیر کشت، اقلیم منطقه، نوع سیستم آبیاری، بودجه لازم و… می توانید محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

ویژگی لوله آبرسانی کشاورزی

لوله آبرسانی کشاورزی در سیستم آبیاری زمین به شیوه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این لوله ها موجب صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آبی است. لوله ها با قطرها و اندازه های مختلف ساخته می شوند و علاوه بر کشاورزی در صنایع گوناگون مانند انتقال جریانات شیمیایی، پوشش کابل برق، انتقال گاز شهری، تخلیه فاضلاب شهری و…. کاربرد دارند.

لوله آبرسانی کشاورزی موجب می شود که آب بدون نشتی و سرعت مناسب انتقال پیدا کند. در عرصه های مختلف کشاورزی مانند تولیدات گلخانه ای، باغات، مزارع، فضا سبز و پارک ها استفاده از این نوع لوله ها رواج دارد.

پرکاربردترین لوله های آبرسانی کشاورزی

لوله آبرسانی کشاورزی با توجه به جنس آن به دسته های مختلف تقسیم می شود. از جمله این محصولات لوله فلزی، لوله گالوانیزه، لوله پلی اتیلن، لوله چدنی ، لوله آلومینیومی، لوله پلاستیکی می باشد. در میان این اجناس لوله گالوانیزه، لوله آلومینیومی و لوله پلی اتیلن بیشترین کاربرد را دارد.

لوله آبرسانی کشاورزی

لوله انتقال آب

هر کدام از این سه نوع لوله ویژگی های منحصر به فردی دارند. اما لوله پلی اتیلن به دلیل مزایای فراوان به نسبت سایر محصولات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.  لوله گالوانیزه از دو جنس فلز و فولاد ساخته می شود. نوع فولادی آن که به آهن سفید نیز شهرت دارد سبک و براق می باشد. از این نوع لوله برای آبیاری هایی با مسافت زیاد و به صورت خطی می توان استفاده کرد.

لوله آبرسانی کشاورزی پلی اتیلن  نوعی لوله پلیمری است که سلامت و کیفیت آب مصرفی را تضمین می کند. مقاومت بالا و سرعت آبرسانی موجب می شود که در بازار با استقبال زیادی روبرو شود.

مشخصات لوله پلی اتیلن

لوله آبرسانی کشاورزی پلی اتیلن به رنگ سیاه و تیره تولید می شود. این نوع لوله در سایزها و ضخامت های مختلفی تولید می گردد. روش اتصال لوله پلی اتیلن به صورت جوش دو سر و جوش حرارتی است و نصب و راه اندازی آن آسان می باشد.

لوله پلی اتیلن در انواع آبیاری ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال در آبیاری قطره ای، آبیاری تحت فشار، آبیاری گان یا قرقره ای، آّبیاری سطحی، آبیاری بارانی، آبیاری زیر زمینی و… کاربرد دارد.

لوله آبیاری کشاورزی

لوله آبیاری کشاورزی

مزایای استفاده از لوله پلی اتیلن

لوله آبرسانی کشاورزی پلی اتیلن استقامت بسیار بالایی دارد. این لوله در برابر ضربه و فشار سیالات مقاومت زیادی از خود نشان می دهد. همچنین محلول های شیمیایی، خوردگی، ساییدگی، اشعه ماوراء بنفش خورشید و… نمی تواند از دوام و ماندگاری آن بکاهد.

لوله پلی اتیلن در برابر میکروب ها و باکتری ها نفوذ ناپذیر است. بنابراین آبی که انتقال پیدا می کند سالم و بهداشتی می باشد. سرعت انتقال آب در این نوع لوله ها بالا است و می تواند سطح بیشتری از مزارع را در مدت زمان کوتاهی پوشش دهد.

هزینه نصب و راه اندازی لوله آبرسانی کشاورزی پلی اتیلن بسیار کم است و با بودجه پایین نیز می توان سیستم آبرسانی منسجمی را احداث نمود. به کمک این نوع لوله میزان آب ورودی و خروجی کنترل می شود و در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

 انواع لوله پلی اتیلن

لوله آبرسانی کشاورزی پلی اتیلن در سایزهای مختلفی تولید می شود. هر کدام از این لوله های در بخش گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

سایز بندی لوله پلی اتیلن عبارتند از:

  • 10mm
  • 16mm
  • 32mm
  • 50mm

لوله 10mm در باغات و گلخانه های کاربرد دارد. در سیستم آبیاری بارانی، آّبیاری تحت فشار، آبیاری سنترپیوت و… استفاده می شود. لوله 16mm در برابر ضربه مقاوم می باشد و سرعت نصب آن بالا است. راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای به کمک این نوع لوله از رشد علف هرز جلوگیری می کند. این لوله انعطاف پذیر می باشد و می توان در پستی و بلندی های مزارع از آن استفاده کرد.

لوله 32mm و 50mm جزو لوله های فرعی است و آب را از انشعابات اصلی انتقال می دهد. این لوله ها استاندارد های لازم را دارا می باشند و در آبیاری نوین کاربرد های فراوان دارند.

لوله آبرسانی شیراز

لوله آبرسانی کشاورزی

هزینه لوله آبرسانی کشاورزی

انواع مختلف لوله آبرسانی کشاورزی می تواند در انتقال آب مثمر ثمر واقع شود و هزینه های مربوطه را کاهش دهد. لوله ها با ضخامت های مختلف و متریال گوناگون ساخته می شوند. جنس محصولات و متراژ مورد استفاده در قیمت محصولات اثرگذار می باشد.

شرکت آب نهالان با معرفی بهترین نوع لوله آبرسانی کشاورزی به شما کمک می کند که سیستم آبیاری نوین در مزارع و باغات راه اندازی نمایید. تولیدات این شرکت از استاندارد بالایی برخوردار است و کیفیت محصولات تضمین شده می باشد. شما می توانید با کارشناس فروش ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را درباره انواع محصولات به دست آورید.

استفاده از لوله آبرسانی کشاورزی با کیفیت موجب صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بهره وری، تولید محصولات کشاورزی سالم و کاهش پروژه زمان پروژه آبرسانی می شود. لوله های انتقال آب از تجهیزات پر کاربرد در زمین های کشاورزی است. هر کدام از محصولات با ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند نیاز شما را به خوبی پاسخ دهند.